Verschenen in Vallei Business nummer 1 2019

Visitekaartje

Het is gebruikelijk om na het leggen van nieuwe zakelijke contacten, visitekaartjes uit te wisselen. Na de mooie gesproken woorden het eerste tast- en zichtbare item. Is het kaartje beduimeld, voelt het slap en is er minimale aandacht gegeven aan de grafische vormgeving, dan zal de kans op een succesvolle toekomstige samenwerking niet heel groot zijn. De indruk die fysieke zaken geven bepalen voor een groot deel het gevoel over de persoon en het bedrijf.

Als bedrijf streef je een bepaald imago na en stem je hier een beleid op af. Van de medewerkers wordt ge?ist dat zij zich hieraan houden en ervoor zorgen dat hun individuele uitstraling passend is bij het bedrijf en hun functie. Wanneer er aan de kwaliteit van de medewerkers en visitekaartjes minimumeisen worden gesteld, hoe logisch is het om dit dan ook aan de zakelijke auto's te doen? De auto van de account-manager is een groot zichtbaar product dat bij de klant arriveert. En wat straalt die auto uit? Is die auto te goedkoop, saai, vies of wellicht te duur? Regelmatig vragen mijn klanten mij of een bepaalde auto 'wel of niet kan' en deze gesprekken voer ik graag. De uitkomst is sterk persoonlijk en afhankelijk van branche, functie van de medewerker en de gewenste klantengroep.

Staat van de auto

Leeftijd van de auto is niet het allerbelangrijkste, als deze maar een passende uitstraling heeft. Wat in ieder geval niet kan is een zakelijke auto die veel te vuil is, zichtbaar versleten is of wordt gebruikt als ex-terne opslagruimte of afvalbak. Leg in de autoregeling vast welke eisen aan de staat van de auto worden gesteld, voeg desnoods voorbeelden toe. Dit voorkomt een energie slurpende discussie met de medewerker over de staat van de auto. Blijft over de leuke gesprekken over prestaties, kosten en bijtelling en een tevreden medewerker in de zakelijke auto, het rijdende visitekaartje.

Huib van Loon

Oxonia autolease, advies & contractbeheer

www.oxonia.nl

102

column Oxonia

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Vallei Business nummer 1 2019

Rabobank brengt ondernemers in beweging Living Lab Regio Foodvalley Circulair: Omdenken over grondstoffenColumn Van der Kooij Clean TechnologiesFOVOnzekerheid brexit houdt aan Dirkzwager: Welke gevolgen heeft de brexit voor uw onder- neming?Column Sociaal Metaal: TrotsDe stand van zaken rond het wettelijk streefcijferPetra Doornenbal: Ik voel me een zondagskindElske Doets rolmodel voor ambitieuze jonge vrouwenTwee dames in de techniek: RustbusterDe wereld mooier maken vol zelfvertrouwenColumn Refinding/ QuexcelESV: Veilige machine niet altijd vanzelfsprekendColumn Faam Werkt SQLTREEO: Bedrijven kunnen niet meer om goed database- beheer heenProcesz?: Koploper blijven of wordenJurato: Wij spreken de taal van de ondernemer Strategische samenwerking gebroeders de Vries bij De Vries & PartnersHype Automatisering: Stabiel in een veranderende wereld International Security Partners: Safety first in analyse, advies en ondersteuning CTC Talent Ontwikkeling: Niemand is voor ons afgewezenInnius: Industry 4.0: Gericht op bedrijfswaardeTosch: Totaalleverancier op het gebied van ICTColumn VOAAColumn Geen ruzie op het werk / Wijnberger CoachingOptimal Mind: Fitness voor het breinColumn Spectus Coaching Column Ponjee Advies The Motion Content Company maakt het persoonlijk FC Utrecht wil maatschappelijke impact verder vergroten Positieve impact op je bedrijfsimagoBDG Beveiliging: Innovatie en bredere dienstverlening Domicilie Bedrijfshuisvesting: D? specialist van de zakelijke vastgoedmarkt in de ValleiMinfulness Centrum Heuvelrug: Rust en geluk dankzij mindful- ness trainingColumn De Vries & Partners Directeur Bedrijven Rob den Hollander start bij Rabobank Vallei en RijnColumn LagardeColumn Praktijk JEIColumn MKBTR Geen ruzie op het werk: Hoe ga je ermee om als meningen sterk verschillen en er een conflict dreigt?Ook ideaal voor zakelijke meetings: Mare e MonteColumn HumanversityColumn Oxonia
Vallei Business is een uitgave van Van Munster Media