Special Kantoren
Arie Schreuder
Directeur Bureau
Streefkerk BV
Chevallierlaan 8
3851 PZ Ermelo
088-4434410
www.bureaustreefkerk.nl
Er komt een leuke training bij Bureau Streefkerk, vertelt zijn loopbaanadviseur. De training gaat over het verwerven van een baan via je eigen netwerk. Ernst is geen sociaal netwerktype, wel van de cijfers. En wil dat graag meer met elkaar in balans brengen. De relaties die hij heeft kan hij goed onderhouden, maar uitdagingen delen op het gebied van werk doet hij tot nu toe nog niet met deze mensen.
Meer werkplezierErnst leest over de inhoud van de training, hij wordt getriggerd door ââ¬Ënetwerken en nieuwe contacten opdoenââ¬â¢. Dat meer mensen willen leren netwerken, blijkt als hij de zaal binnenloopt. Een groepje van zoââ¬â¢n 10 kandidaten staat bij de koffietafel, druk in gesprek met elkaar. Er is een ongedwongen communicatie dus dat zit wel goed.
Nieuwe energieIn de pauze ontmoet Ernst Carina. Carina volgt een outplacementtraject bij Bureau Streefkerk en neemt binnenkort afscheid van haar werkgever. Ze heeft een vergelijkbare, maar toch wel iets andere, functie dan Ernst en ook zij denkt en doet vooral in cijfers. Omdat ze het lastig vindt om te netwerken, volgt ze deze training, want ook zij wil een andere baan.
Carina vertelt over haar baan en dit triggert Ernst. Opeens valt het kwartjeââ¬Â¦Ã¢â¬Â¦dit is de baan die hij wil!
De eerste indrukErnst volgt een coachtraject bij bureau Streefkerk omdat hij niet goed met zijn leidinggevende overweg kan. Hij liefste gaat hij weg bij zijn werkgever en dan zou deze baan een mooie kans zijn! Hij betrekt Bureau Streefkerk bij dit proces en zij worden het netwerk, de verbindende schakel tussen Ernst, zijn huidige werkgever en de werkgever van Carina. Bureau Streefkerk heeft contact gelegd en is met Ernst gaan oefenen in het voeren van een goed sollicitatiegesprek. En ja hoor, Ernst heeft de klik met het bedrijf en hij is aangenomen.
Nu, Ernst kan nu niet meer zeggen dat hij niet kan netwerkenââ¬Â¦. Kijk wat voor resultaat zoââ¬â¢n training kan hebben. n
arbeidsmobiliteit
Een nieuwe
crisis graag!
Nu we met zââ¬â¢n allen vinden dat de crisis voorbij is gebeuren er weer opmerkelijke dingen. Dat de files weer langer worden is niet leuk, maar op autogebied is er meer om ons druk over te maken.
Daar waar sommige organisaties de mindere tijden hebben aangegrepen voor het doorvoeren van kostenbesparingen met betrekking tot het wagenpark, liet een groot aantal dit na. In mobiliteitsregelingen missen we nog vaak duidelijke afspraken over bij voorbeeld elektrisch rijden, tankgedrag en het inleveren van de auto.
Ook bij gerenommeerde bedrijven zien we nog altijd Plugin-Hybrides (PHEV) die meer dan 50.000 kilometer per jaar rijden (en dan dus niet of nauwelijks op stroom), universele tankpassen en innameschades zonder financiële gevolgen voor de berijder. Niet langs de snelweg maar bij voorkeur bij onbemande stations tanken betekent zo maar een daling van uw brandstofkosten met 5%.
Over PHEVââ¬â¢s gesproken; de werkgever die niet mee wil werken aan het voortijdig beëindigen van een lopend leasecontract om zo nog op tijd een 7%-bijtellingauto in te zetten heeft wat uit te leggen.
Zijn we dan helemaal terug bij af? De crisis was weliswaar een mooie kapstok om kosten te besparen maar dat wil niet zeggen dat dit nu niet meer zou kunnen. Sturing van berijdergedrag is niet ingewikkeld en kan veel opleveren, zonder in te grijpen in de autokeuzemogelijkheden van uw zakelijk reizende werknemers. Sterker, wie het slim aanpakt laat zijn medewerkers meeprofiteren in de opbrengsten. Laat u dus adviseren, juist nu.
Martin Schuurman
Partner bij Oxonia Fleet Solutions
www.oxonia.nl
De kantoorspecialist
Specialisten maken
het verschil
Het actieve kantoor
Bowtie Media
Apps uit Veenendaal veroveren digitale markt
Vallei Business nr 6 2015
