'De beste acquisitie is een tevreden klant'
BMV Makelaars groeit gestaag in Vallei-regio
Twee jaar geleden startte BMV Makelaars haar kantoor in Ede, na overname van de activiteiten van Zoonen Commercieel Vastgoed. Het ervaren allround team van Zoonen bleef en daarmee ook de kennis van de regio en het brede netwerk. Eerder dit jaar versterkte BMV Bedrijfsmakelaars zich met een door de wol geverfde bedrijfsmakelaar. Onderscheidend is het klantcontact. "We staan permanent in verbinding met onze klanten. Zij kunnen bij ons terecht met al hun vragen over vastgoed, of het nu gaat om verkoop, verhuur of advies."
Aan het woord is Jacco Vogelaar, mede-eigenaar van BMV Makelaars, die in 2023 een mooie Edese kantoor-villa aankocht voor de nieuwe vesti-ging naast de twee kantoren in Arnhem waar zij al sinds jaar en dag marktleider zijn. "We timmeren nu ook hard aan de weg in de regio Ede-Veenendaal en zijn inmiddels uitge-groeid van vier naar negen medewer-kers", zegt hij. "Naast een bedrijfsmakelaardij in winkels, bedrijfsruimten, logistiek en kantoor-
panden hebben we intussen ook een taxatieafdeling en een complete woningmakelaardij opgetuigd om naast Ede en Veenendaal ook Bennekom, Lunteren en Wageningen te kunnen bedienen."
Denken in mogelijkheden
De portefeuille bedrijfsmatig vastgoed wordt onder leiding van Hanneke Schoeman, makelaar en taxateur op het Edese kantoor, steeds verder uitge-breid. In de afgelopen 25 jaar heeft zij
een groot klantenbestand opgebouwd. Het vak blijft haar boeien. "Elke klant, elk pand en elke deal is anders", lacht ze. Hoe gekker en drukker, hoe beter. "Er lopen steeds meerdere processen door elkaar. Dus moet je alert zijn en snel kunnen schakelen. En uiteraard op de hoogte zijn van de marktontwik-kelingen en je juridische kennis op peil hebben. Vaste klanten bevelen mij aan bij andere klanten, zo wordt het kringetje steeds groter."
nummer 3 | Juli 2025 | Vallei Business
Tekst: Wilma Schreiber. Fotografie: Marcel Krijgsman
Begin april is bedrijfsmakelaar Robbert van Hal in dienst getreden bij BMV Makelaars in Ede. Hij brengt zijn net-werk uit het Veense in. De vastgoed-markt is hem met de paplepel ingego-ten. "Mijn opa was makelaar en van jongs af aan heb ik via hem de make-laardij van dichtbij mogen meemaken. Zelf heb ik een achtergrond in project-ontwikkeling en mij al vrij snel daarna toegelegd op commercieel vastgoed", vertelt hij. "Elke makelaar moet hard werken om zaken voor elkaar te krijgen. Dus moet je inventief zijn en steeds opnieuw de puzzel leggen. De opdracht is steeds anders, dus moet je in moge-lijkheden blijven denken om tot een goed vervolg te komen voor de klant."
Kansen en mogelijkheden
Vogelaar noemt de jarenlange ervaring van het team als succesfactor. "Met elkaar beschikken ze over ruim honderd jaar ervaring. Klanten zien Hanneke echt als professionele vraagbaak in de markt, ze heeft een groot eigen net-werk", stelt hij. "En met de komst van Robbert kunnen we het Veenendaalse beter bedienen." Komende tijd wil BMV Makelaars groeien zowel in portefeuille, regio als bezetting. "Ede dient daarbij als uitvalsbasis, daar willen we een
redelijke marktpositie verwerven en die vervolgens uitbouwen. Inmiddels is ook in Veenendaal een mooie positie opge-bouwd", aldus Vogelaar. "We zien veel kansen en mogelijkheden in de regio, de vaste schare aan klanten neemt toe en er komen ook steeds nieuwe klanten bij. Verder beschikt BMV Bedrijfsmakelaars over een landelijk netwerk van partnerkantoren, Dynamis genaamd, wat ons meer toegang biedt tot nieuwe opdrachtgevers. We hebben veel zin om wat is ingezet verder uit te breiden."
Schoeman heeft helder voor ogen hoe die uitbreiding te realiseren is. "Door de juiste kennis van je product op peil te hebben en steeds een stapje meer te doen dan de concullega's, kun je altijd meerwaarde leveren voor de klant", zegt ze. "Om klanten te kunnen helpen bij al hun vraagstukken, heb je hoogop-geleide mensen nodig voor wie het vak geen geheimen heeft. Ook onze com-mercieel medewerkster Helma van Doorn kent met twintig jaar ervaring alle ins en outs van de bedrijfsmakelaar-dij. Ze stroomlijnt alle processen, houdt precies bij wat nog moet terugkomen of een vervolg moet krijgen. Een interne vraagbaak, die altijd scherp is."
Meer dan de transactie
Van Hal benadrukt dat samenwerking met de klant bij BMV Makelaars altijd verder gaat dan enkel de transactie. "Voorafgaand aan de transactie en na afloop ervan heeft een klant doorgaans ook heel veel vragen. Welk advies geef je dan, hoe steun je je klant: daar kun je je echt in onderscheiden", schetst hij. "Een pand net even iets beter in de markt zetten of kijken wat je op voor-hand kunt doen om een hogere transac-tiewaarde te realiseren. Of, als de trans-actie is afgerond, de klant helpen met bijvoorbeeld indexaties of andere vraagstukken."
Vogelaar benadrukt het credo van BMV Makelaars de beste acquisitie is een tevreden klant. "Daarom staan we per-manent in verbinding met onze klant, en kunnen ze met alle vragen over vast-goed bij ons terecht. Dat hoeft niet altijd meteen om verkoop of verhuur te gaan, we sparren ook gewoon met elkaar en voorzien de klant van advies", zegt hij. "Dus geen hit & run, maar de klant continu goed helpen. De ervaring is dat ze dan ook altijd terugkomen."
nummer 3 | Juli 2025 | Vallei Business