Menselijke maat maakt het verschil
bij Dozmic Beveiliging
'Wij zijn het eerste gezicht'
Wanneer je binnen je personeelsbestand de menselijke maat hanteert, plukken je klanten daar de vruchten van. Die wijsheid vormt het fundament van Dozmic Beveiliging. "Alleen met loyale medewerkers kun je de kwaliteit garanderen die wij nastreven", zegt eigenaar Wouter Djokic. "We willen dat mensen met plezier voor ons werken, want beveiliging heeft tegenwoordig steeds meer het karakter van hospitality."
De positieve energie straalt ervan af bij Djokic, een jonge ondernemer van 29 met toch al elf jaar ervaring in de beveiliging en een internationale ach-tergrond als profbokser. "Topsport vraagt om discipline en dat zet ik nu door in mijn bedrijf, door een con-stante focus op kwaliteit en mogelijk-heden tot verbetering te leggen. Niet met de pet ernaar gooien en denken 'massa is kassa'. Dat begint al intern, door onze medewerkers oprechte aan-dacht te geven en ze niet als een num-mer te zien. Elke maand voeren we gesprekken met hen en organiseren we een teambuildingsactiviteit in de boks-school van mijn vader, waar ze in een sociale sfeer leren om een goede balans in hun zelfvertrouwen te vin-den. Als iemand in het priv?leven ergens tegenaan loopt, staat een speci-aal daarvoor aangestelde manager klaar om te helpen." Dozmic Beveiliging (gevestigd in Ede) bestaat pas twee?nhalf jaar, maar heeft inmid-dels 37 mensen in vaste dienst. "Het kost ons niet veel moeite om aan nieuwe medewerkers te komen. We zorgen goed voor ze en proberen flexi-
bel met ze mee te denken als we ze inplannen. Het personeel is echt het goud van mijn bedrijf. Ik zie hoe de mensen door het vuur gaan voor elkaar en voor de zaak. E?n en al loyaliteit."
Alles draait om mensen
Elke onderneming zou zich dit moeten realiseren, maar voor Dozmic Beveiliging vormt het nog meer een speerpunt. In het werkveld van Djokic en zijn gemotiveerde team draait namelijk alles om mensen. "In grote lijnen leggen we ons toe op drie tak-ken van sport, namelijk zorg-, object- en evenementbeveiliging. Op kleinere schaal komt daar persoonsbeveiliging bij. Wij leveren diensten, niet zozeer systemen, hoewel we ter ondersteu-ning bijvoorbeeld wel camera's kun-nen ophangen op een evenement. Met elke nieuwe klant gaan we face to face in gesprek om de behoeften in kaart te brengen. 'Waar loop je tegenaan? Wat voor soort mensen zoek je?' Iemand met een charismatisch voorkomen of juist meer het type gastheer of gast-vrouw? Wat verwacht je van ons?'
nummer 3 | Juli 2025 | Vallei Business
Communicatie vinden wij ontzettend belangrijk, ook vanaf het moment dat we met elkaar in zee gaan. In dit vak hoort daar in ieder geval een snelle reactie bij wanneer de klant een vraag of een pro-bleem heeft. Als er spoed bij is, kunnen we binnen een uur een beveiliger ter plaatse laten arriveren. Verder mogen onze opdrachtgevers altijd op een duidelijke rap-portage rekenen; ook een vorm van strakke communicatie."
Andere taken oppakken
Dozmic Beveiliging erkent het belang van hospitality in het vakgebied. "Vaak zijn wij het eerste gezicht dat mensen zien, daarom hechten we veel waarde aan klantvriende-lijkheid richting de bezoekers die passeren. Soms beschouwen ze onze collega's als medewerkers van de opdrachtgever en stel-len ze hen inhoudelijke vragen, waarna ze netjes doorverwezen worden naar de juiste persoon of afdeling. De loyaliteit van ons
personeel zie je terug in de spontane bereidheid om ook andere taken op te pak-ken. Even wat dingen in de prullenbak gooien, het ontbijt klaarzetten voor daklo-zen in een opvang, het gesprek aangaan wanneer een situatie tussen twee mensen uit de hand dreigt te lopen. Wanneer we tijdens festivals toegangscontroles uitvoe-ren, spreken we bezoekers in de vragende vorm aan: 'Mogen we even in je - of uw - tas kijken?' Dat komt veel prettiger over. Tijdens evenementen laten we onze mede-werkers rouleren, want door afwisseling blijven ze fit, alert en betrokken. Op alle fronten besteden we aandacht aan klant-vriendelijkheid, wat je terugziet in reviews met vijf sterren. De basis daarvan ligt in de loyaliteit die we binnen ons team hebben gecre?erd."
Meer informatie: www.dozmic.nl
Tekst: Aart van der Haagen Fotografie: Annemarie Bakker
nummer 3 | Juli 2025 | Vallei Business