Case: KRB Reclame

Verschenen in Vallei Business nummer 4 2010

Opvallend is het zeker: een reclamebureau dat in deze economisch barre tijden gezonde groeicijfers laat zien. KRB Reclame in

Barneveld vertoont deze expansie die wordt veroorzaakt door de onderscheidende aanpak van het bureau. Die laat zich kernachtig samenvatten in één woord: ‘resultaatgericht’.

Bij KRB zijn ze niet van de met vakjargon doorknede

rapporten en onderzoeken. Dat is vanaf het eerste contact merkbaar. De accountmanagers spreken de taal van de

ondernemer en willen vooral weten welke resultaten hij

wil bereiken. Is dat helder, dan vertalen zij de ondernemingsdoelstellingen in een nuchtere, heldere communicatie-

strategie. Een plan de campagne dat zowel op korte als

lange termijn gericht is op succes.

Rode draad

De Barneveldse reclamemakers mogen dan nuchter zijn in hun zakelijke aanpak, dit geldt zeker niet voor het ontwikkelde werk. Daarin speelt creativiteit de hoofdrol. Creativiteit gaat bij KRB Reclame bovendien veel verder dan een goede slogan of vernieuwend ontwerp. Het is in feite de rode draad in het gehele communicatieplan. Ook de keuze van de te

gebruiken media is niet zelden verrassend en ditzelfde kan ook gelden voor de timing en planning. En zelfs in de

selectie van doelgroepen kan soms een opvallend resultaat bereikt worden.

Informatielawine

Belangrijk is dat KRB een full service reclamebureau is.

Opdrachtgevers kunnen er hun gehele communicatiepakket onderbrengen, inclusief bijvoorbeeld mediaplaatsingen,

drukwerkinkoop, belettering en Google-adwordscampagnes. Dit bespaart de ondernemer niet alleen heel veel tijd en geld, het zorgt er ook voor dat alle reclame-uitingen op elkaar

zijn afgestemd. En juist die uniformiteit is succesmakend

of -brekend in de informatielawine van de 21e eeuw.

Digitaal ervaren

In de praktijk van alledag ontwikkelt KRB zowel analoge

als digitale communicatiemiddelen. De opzet van een

onderscheidende huisstijl is meestal het vertrekpunt, waarna de communicatiemix wordt ingevuld met bijvoorbeeld

folders, brochures, nieuwsbrieven en mailings. Maar ook

op digitaal gebied heeft het bureau veel ervaring. In het

afgelopen decennium ontwikkelde men een enorm aantal websites, e-nieuwsbrieven en digitale campagnes.

vallei business | nummer 4 | september 2010

In één woord

resultaatgericht

KRB Reclame zoekt het onderscheid

KRB werkt met 17 bevlogen vakspecialisten voor klanten in een breed scala van branches en sectoren. Tot de klantenkring behoren veel ondernemingen uit het MKB maar ook overheidsinstellingen, goede doelen en non-profit organisaties. Het in Apeldoorn opgerichte bedrijf verkaste in 2005 naar een kantoorpand aan de Wilheminastraat in Barneveld. Voorbeelden van reclamecampagnes zijn te vinden op

www.krbreclame.nl.

bedrijfsprofiel

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Vallei Business is een uitgave van Van Munster Media