Businessflitsen

Magazines | Vallei business nummer 6 2016

Business flitsen

Wethouder gemeente Nijkerk genomineerd voor Vrouw in de Media Award

De nominaties voor de Vrouw in de Media Award 2016 en de aanmoedigingsprijs You Go Girl zijn bekend. Dit jaar zal er ook een Vrouw in de Media winnares per provincie zijn.

De genomineerden zijn: 

- Nadya Aboyaakoub-Akkouh, Wethouder gemeente Nijkerk

- Dolly Verhoeven, Hoogleraar Gelderse geschiedenis

- Elis Ligtlee, Baanwielrenster

- Eugenie Aartsen, Stichting Gratis2dekansje

- Heske Groenendaal, Directeur Metaglas

- Hilde van Maanen, MasterChef Holland 2016

- Ingrid Thijssen, Lid van de Raad van Bestuur Alliander

- Lisa Kruger, Zwemster

- Margot Ribberink, Media Meteoroloog MeteoGroup Nederland

- Melissa van Beekveld, Promovendus Radboud Universiteit

De awards zijn een initiatief van Mediaplatform VIDM en sprekersbureau ZijSpreekt. In de Nederlandse media spelen mannen nog veelal de hoofdrol. Ruim tachtig procent van de mensen in het nieuws is van het mannelijk geslacht, zo blijkt uit de laatste steekproef Global Media Monitoring Project. De organisatoren van de awards willen vrouwen aanmoedigen om zichtbaar in de media te zijn en willen redacties aanmoedigen om vrouwen vaker zichtbaar te maken.  Per provincie is er een lijst met 10 vrouwelijke rolmodellen samengesteld op voordracht van journalisten en redacteuren werkzaam bij de regionale media uit de betreffende provincie.  Er kan door het publiek gestemd worden via www.vrouwindemedia.nl .

Conny Bieze overhandigt

sleutel voor de Valleihopper

Gedeputeerde Conny Bieze heeft op 21 december 2016 de symbolische sleutel van de Regiotaxi overgedragen aan wethouder Hans van Daalen (gemeente Barneveld), als vertegenwoordiger van Regio FoodValley. Regio FoodValley is vanaf 1 januari 2017 verantwoordelijk voor de Regiotaxi in de acht regiogemeenten. Het nieuwe vervoer gaat Valleihopper heten. De Valleihopper biedt klanten openbaar vervoer waar reguliere openbaar vervoer geen oplossing is. Provincie Gelderland heeft er samen met de Gelderse regio's voor gekozen het Gelderse regiotaxi-vervoer vanaf 1 januari 2017 te laten regelen door de overheid die het dichtst bij de burger staat. Dat zijn de gemeenten die binnen de regio's met elkaar samenwerken. Zij kennen de lokale situatie en kunnen hun reizigers daarom goed adviseren. De Valleihopper biedt vergelijkbare service als de gebruiker gewend is van de Regiotaxi, tegen vergelijkbare kosten. Het vervoer wordt verzorgd door taxi's en busjes van de vervoerders Munckhof, Van Driel en Noot. De Valleihopper heeft een eigen website: www.Valleihopper.nl.

De vrije adviseur

Terwijl Nederland bijna de hoogst opgeleide beroepsbevolking ter wereld heeft bestaat er grote huiver bij MKB'ers om gebruik te maken van de kennis en kunde van adviseurs. "Dit is een gemiste kans", zegt Arjan Yspeert, schrijver van het onlangs bij Uitgeverij Haystack uitgekomen boek 'De vrije adviseur'. "De reden dat MKB'ers relatief weinig gebruik maken van adviseurs is dat het hen ontbreekt aan houvast over kosten en opbrengsten. En dat terwijl er meer dan genoeg specialisten zijn die geweldige dingen kunnen doen voor kleine en middelgrote bedrijven. De categorie maakt dan niet eens zo veel uit. Dat kan marketing zijn, zoals ik zelf doe, maar ook finance, hrm, ict, inkoop en vele andere specialismen." www.devrijeadviseur.nl

Vallei Business

Financieel Advies

Reclame

Bedrijfshuisvesting/onderhoud

Electronische adviseur ontlast medewerkers

Service Rubriek

Office

Locaties

Diversen

Juristen

Logo en kleuren

Soms gaan er hele studies aan vooraf maar vaak wordt het ook vanuit een onderbuikgevoel gekozen: het logo en de kleuren voor het bedrijf. Als beeldmerk heeft dat geheel invloed op de manier waarop de klanten en prospects jouw bedrijf ervaren. Maar dan moeten de medewerkers wel op eenzelfde manier het bedrijf vertegenwoordigen.

Houding en gedrag

Voor een uniforme uitstraling is het belangrijk dat iedereen zich op zo'n manier gedraagt dat het past bij het merk en het bedrijf. Heisessies, interne nieuwsbrieven en andere communicatiemiddelen worden daar vaak voor ingezet. Het is echter de kunst om steeds weer het dagelijkse gedrag te beïnvloeden. Te zorgen dat al die interne communicatie rondom het merk ook echt beklijft. Zodat de houding en het gedrag van iedereen binnen het bedrijf de klantbeleving positief beïnvloeden. En waar komt elke medewerker dagelijks wel een paar keer langs? Precies; de koffieautomaat!

Medewerkers als ambassadeurs

Een goede kop koffie beïnvloedt mensen onbewust positief. Als op de koffieautomaat het logo te zien is van jouw bedrijf, of de automaat op kantoor in jullie huisstijl is uitgevoerd, dan wordt automatisch elke keer het merk met een positieve beleving geassocieerd. En dat is heel handig als je bedenkt dat elke medewerker ook een ambassadeur van jouw bedrijf is!

Gepersonaliseerde koffieautomaat

Of je nu zo'n gepersonaliseerde koffieautomaat in de showroom wilt plaatsen, op kantoor of in de bedrijfshal, dat is voor ons geen enkel probleem. Bij Fortune Coffee produceren we koffieautomaten van hoge kwaliteit met verschillende mogelijkheden én met zijpanelen die geheel bedrukt kunnen worden in de stijl die jij wenst. Dus met jullie logo, in jullie kleuren, met een pay-off of gewoon een hele mooie afbeelding. Het kan allemaal.

De Passio

De Passio koffieautomaat zet razendsnel smaakvolle vriesdroogkoffie, verse bonenkoffie of heerlijke freshbrewkoffie. Voor elke koffiesoort is er een Passio die geheel naar eigen smaak ingesteld kan worden. En dus ook gepersonaliseerd tot die unieke koffieautomaat voor jouw bedrijf.

Vallei business nummer 6 2016

Lees volledige uitgave online