Jan Zandbergen: Expert in innovatieve vleesconcepten

Magazines | Vallei Business nummer 5 2018

Jan Zandbergen World-Wide Quality in Meat is één van de snelst groeiende foodbe-drijven in Nederland. Wat dit bedrijf zo bijzonder maakt? Trends op de markt worden razendsnel vertaald naar innovatieve vleesconcepten. Wij willen graag de beste zijn, aldus Arnold Burger, commercieel directeur.

Van productie, douane, verwerking, ver-pakking, marketing tot en met opslag en distributie; alles heeft Jan Zandbergen in eigen beheer en onder één dak. Door dit full-service concept kunnen we de kwaliteit van het hele proces waarborgen, aldus Burger. Het bedrijf haalt uit de beste streken ter wereld een breed assortiment hoge kwaliteit vlees en gevogelte voor de Europese thuismarkt. Ons credo is dan ook 'The world is our farm, Europe our market'. Het brede assortiment kent onder meer rundvlees, kalfsvlees, lams- en schapenvlees, varkens-vlees, gevogelte en wild. Dit wordt vanuit de continenten Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Afrika, Australië, Azië en Europa aan onze internationale klanten geleverd. Voordat wij met een leverancier in zee gaan, willen we eerst met eigen ogen hebben gezien waar het vlees vandaan komt, hoe de dieren leven en hoe het slacht- en verwerkingsproces gaat. Dierenwelzijn staat bij ons voorop.

Naast de export en import van vlees houdt Jan Zandbergen zich ook bezig met vleesproducten en luxe vleessoorten. Uit de eigen productieomgeving komen merken zoals The Meatlovers en Roosterz & Co. Wij leveren onze producten aan de industrie, foodser-vice en supermarktketens in heel Europa, verklaart Burger. De afgelopen jaren zijn wij enorm gegroeid. Afgelopen jaar ging er bijvoorbeeld zon 95 miljoen kilo vlees door onze handen.

Beleving
De mensen van Jan Zandbergen denken graag in concepten. Wij kunnen samen met de klant nieuwe producten ontwikkelen, afgestemd op de wensen van de klant. Onze verkopers, voedingstechnologen en kwali-teitsdienst denken graag mee. Een andere receptuur, aanpassingen in het formaat zodat het product aansluit op de bedrijfsprocessen van de klant, verpakking voorzien van de huisstijl; elke specifieke vraag zien wij als een mooie uitdaging.

Volgens Burger draait alles om beleving en emotie. Zo bedachten we voor Jumbo Supermarkten het concept The Meatlovers, een vleesmerk met een breed assortiment bevroren vlees waarmee de consument de smaakervaring uit het restaurant naar huis kan halen. Het concept bestaat uit drie lijnen: toegankelijke burgers voor iedere vleesliefhebber, inspirerende steaks voor de passionele hobbykok en grotere delen voor de professionele thuiskok. De burgers en steaks zijn verpakt in doosjes met een exclu-sieve uitstraling, passend bij de topkwaliteit. Informatie over de herkomst van het vlees en recepten staan op de doos weergegeven.

Nieuwe medewerkers
Door de snelle groei is Jan Zandbergen altijd op zoek naar nieuwe collegas. We zijn op de hoogte van de laatste trends in de markt, dat maakt het tot een leuk bedrijf om te werken, vertelt Burger. Ideeën worden omgezet in concrete producten. Roosterz & Co is daar een goed voorbeeld van. Geheel passend bij de gezondheidstrend hebben we een kipbite voor in de oven of airfryer ontwikkeld. Een mooi en vooral erg lekker alternatief voor de bitterbal of geijkte kaas & worst bij een borrel. We hebben meerdere smaken op de markt gebracht. De bites zijn verkrijgbaar bij AH, Hoogvliet en Plus.

Jan Zandbergen heeft volgens Burger een jong enthousiast team. Hier is geen een dag saai. Het is een hele uitdaging om het als team het voor elkaar te krijgen die enorme volumes om te zetten en dat alles precies naar wens van de klant. Of je bij ons nu werkt op kantoor of aan het laden, lossen en orders picken bent, een ieder draagt zijn steentje bij aan het feit dat bijvoorbeeld die ene klant in Zweden precies op tijd zijn bestelling ontvangt.Iedereen die bij Jan Zandbergen werkt, heeft hetzelfde doel voor ogen. Wij willen graag overal de beste in zijn. Werk je hier, dan maak je dus onderdeel uit van een winnend team. De lat ligt hier best hoog, maar daar tegen-over staat dat je in een ontzettend leuk bedrijf komt te werken. Niet alleen is het geweldig om te zien hoe we als bedrijf groeien of om je eigen product in de supermarkt te zien lig-gen, wij zorgen ook goed voor onze mensen. Zo verzorgen we iedere dag een lekkere en verantwoorde lunch voor onze medewerkers. Ook organiseren we twee keer per jaar een groot personeelsfeest en is familie van onze medewerkers welkom op onze open dag.

Klantgericht
tInmiddels werken er ruim 270 vaste collegas voor Jan Zandbergen. En dan te bedenken dat oprichter Jan Zandbergen in 1955 heel klein begon, door op de markt vee in te kopen en deze te slachten voor zijn slagerij, blikt Burger terug.
In 1992 verhuisde het bedrijf naar Veenendaal, waar het nog verder groeide. We zijn groot geworden door te innoveren, ons merkenbeleid en een grote service te bieden, benadrukt Burger. Vandaag de dag is Jan Zandbergen nog altijd een familiebe-drijf. Groot voordeel hiervan is dat de lijnen kort zijn, we bijzonder klantgericht zijn en verantwoordelijkheid nemen voor alles wat we doen en beloven. Geheel in het teken van de handelsgeest waarmee Jan Zandbergen ooit begon.

Diviande
Vele klanten, zowel nationaal als internatio-naal, weten de vleesproducten van Diviande te vinden voor het portioneren, bewerken, verpakken van steaks, carpaccios en diverse soor-ten hamburgers. Na de verhuizing na 25 jaar van Twello naar Veenendaal werkt Diviande in een ultramoderne productielocatie.

www.janzandbergen.nl

 

delen:

Vallei Business nummer 5 2018

» FOV
Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden | privacy statement